2 Nisan, tüm dünyada otizm konusunda farkındalık yaratarak otizmden kaynaklanan sorunlara çözümler yaratmak amacıyla, 2008 yılında Birleşmiş Milletler tarafından "Dünya Otizm Farkındalık Günü" olarak ilan edildi. Her yıl, "Otizm Farkındalık Ayı" olan Nisan ayı boyunca dünya genelinde otizmin sorunlarını ve çözümleri konuşuluyor, araştırmaların teşvik edilmesi ve erken teşhisle tedavinin yaygınlaştırılması hedefleniyor.
Her zaman gönlümüzde yaşayacak aziz şehitlerimiz ve gazilerimizin kahramanlıklarla dolu hatıraları, Büyük Önder Mustafa Kemal Atatürk'ün bizlere inanarak emanet ettiği Cumhuriyetimizin yaşatılmasının en büyük teminatı olacaktır. Çanakkale Zaferimiz kutlu olsun aziz şehitlerimizi minnetle anıyoruz..
Risk Değerlendirmelerinde çıkan sorunların nasıl giderileceğinin adım olarak tarif edildiği, ortaya çıkan işlemlerim nasıl gerçekleştirileceğine dair oluştururlan talimatlar ve tanımların belirtildiği bir belgedir.
Eylem planında oluşan işlemlerin nasıl, kimler tarafından, ne şekilde, hangi zaman aralığıında vb. soruların cevaplandığı formlardır. Bu oluşturulan planlama ile ilgili personel, diğer çalışanlar, öğrenciler, veliler, tedarikçiler vb. için talimatlar oluşturulur. Bu talimatlar ilgililere tebliğ edilir. Bununla ilgili oluşacak ve ilgililere verilmeesi gereken eğitimler kişilere kurum tarafından verilir/verdirilir ve bu belgeler ve eğitimler vs. kayıt altına alınır.
Herhangi bir zamanda (pandemi süreci hariç tutulduğunda da) okul/kurumda enfeksiyon koruma önlemi olarak neler yapılmaktadır? Bu sorunun cevabının oluşturulduğu belgedir. İş ve işlemler, görevliler, zamanlamalar vb. bilgiler ayrıntılı olarak belirtillir. Bununla ilgili doğrıulanması gerekensorular "soru listesinde" bulunmaktadır.
Bulaş olması veya semptomaik biriyle karşılaşıldığında ( personel, öğrenci, veli, tedarikçi vs.) ne yapmalıyım? Hangi sırada yapmayalım? Ne önlemler almalıyım? Nasıl tahliye veya sevk yapmalıyım? Kiminle irtibat kurmalıyım? Sevk sonrası kontamine ortamı nasıl dezenfekte etmeliyim? Bu ve benzeri soruların (bulaş durumunda veya şüphesi durumunda) cevaplandığı belgedir.
Önemli; Bu belge için örneklerde verildiği gibi -meli, -malı gibi iafdeler değil yapılacak işlemlerin nasıl yapılacağı açıkça tanımlanmalıdır.
(Gerekli faaliyetler ve hazırlanması gereken tüm kayıtlar ve işlemler Öz değerlendirme soru listesi üzerinden yerine getirilip getirilmediği incelenip doğrulanmalıdır.)
Tüm çocuklarımız okul bahçesinde aynı heyecanı yaşasın, çocuklarımızın gözündeki heyecan devam etsin diye salgın tedbirlerine sıkı tutunalım.
Muğla'yı hep birlikte maviye boyayalım. ️
#BirlikteBasaracağız
Salgınla mücadelede ''Dinamik Denetim Süreci'' kapsamında İlçe Şube Müdürümüz Ersal Ersin AVCI VE İş Sağlığı ve Güvenliği Uzmanımız İbrahim GÖZLÜKAYA tarafından okulumuz denetimi gerçekleştirildi.
Birleşmiş Milletler tarafından engellilerin toplumsal yaşama tam ve diğer bireylerle eşit katılım sağlanmalarına ilişkin çalışmalar yürütülmüştür. Bu kapsamda engellilerin sorunlarına dikkat çekmek ve onları daha iyi anlayabilmek için 3 Aralık, 'Uluslararası Engelliler Günü' olarak ilan edilmiştir. Ülkemizde de çeşitli etkinlikler düzenlenerek eğitim, sağlık, çalışma hayatı gibi alanlarda fırsat eşitliği sağlanması ve farklılıklara saygı gösterilmesi, mekânsal erişim yanında teknoloji ve bilgiye erişimin bu bireyler için ne kadar önemli olduğuna dikkat çekilerek toplumsal farkındalık oluşturulması amaçlanmıştır.
Unutmayalım ki engellilik birey ve ailesi için zorlu yaşam koşullarını beraberinde getirmekte ve onların yaşadığı sorunlarla baş etmeleri sürecinde bizlere görevler düşmektedir. Bu nedenle her alanda onların yaşamlarını kolaylaştırmak, yılın her günü onları anlamak için her gün birlikte çalışalım.
Hoşgörü, sevgi ve saygıyla daha güçlü bir ülkede hep birlikte yaşamı kucaklayalım.
Okullarda Orman Programı okul öncesi, ilk ve ortaokullarda uygulanan, amacı orman eko-sistemi ile ilgili bilginin ormanın içinde, ormanlara inceleme gezileri düzenleyerek arttırılması ve deneyimlerin uluslararası düzeyde paylaşılması olan bir çevre eğitim programıdır. Bugün 700.000 öğrenciyle, 28 ülkenin FEE'ye bağlı olarak yürütmekte olduğu bu Program'a ülkemiz TÜRÇEV'in programlarından biri olarak 2004 yılında katılmıştır. 2018-2019 Eğitim Öğretim yılında 253 Okulda çalışmalarını sürdürmektedir
Değerli Araştırmacı,
M Temel Kanunu'nda belirtildiği gibi ".......ahlak ve millî kültürün bozulup yozlaşmadan kendimize has şekli ile evrensel kültür içinde korunup geliştirilmesi ve öğretilmesi" işi, millî eğitimin temel ilkelerinden biridir. Bu nedenle eğitimde başarının ölçüsü olarak sadece sınav sonuçları alınamaz. Yapılan bu türden değerlendirmelerin sonucu olarak toplumun geldiği nokta ortadadır. Bu nedenle eğitim sistemi insanı ontolojik ve epistemolojik açıdan yeniden ele alarak, millî ve manevi değerlerimize uygun bir ahlak anlayışı ile taçlandırmalıdır. Mevcut eğitim anlayışı çift kanatlı eğitim paradigmamızın çoğunlukla tek kanadı ile ilgili araç, gereç ve bilgiler sağlamaktadır. Düşünce, duygu ve eylemi insanda birleştirmeyen, kuram ve uygulamayı uzlaştırmayan bu tek kanatlı uçma hevesi en önemli sorunlarımızdan biridir.
Yeni bir bakış açısı ile Talim ve Terbiyemizin temel hedefi; daha güçlü bir Türkiye için ahlak telakkisine dayalı, insanı merkeze alan bir varlık ve bilgi anlayışına hayat vermek olmalıdır.
İşte bu amaçla düzenlediğimiz Eğitim ve Ahlak Kongresi'nde okul odaklı, okulun bileşenlerinden hareketle yönetici, öğretmen, veli ve öğrenci ahlakının sorgulandığı, bir bütün olarak insanı onurlandıran; Mehttp://egitimahlakkongresi.meb.gov.tr/# tninin Sisteme Yükleneceği Son Tarih: 03 Mayıs 2020
Okulumuzda Ortaca Halk Eğitim Merkezi destekli jimnastik kursu açıldı. Öğrenci ve velilerimiz tarafından büyük ilgi gören kurslarımızda emeği geçen Halk Eğitim Merkezi Müdürlüğüne ve Ortaca Gençlik ve Spor Müdürü Murat SÖZGEN'e teşekkür ederiz.
Köyceğiz Cumhuriyet ve Atatürk Satranç Turnuvası C kategorisinde mücadele eden SARP SAROL 3.lük Kupası, Poyraz Nedim KARAKOYUN 4.lük Kupası,KAYRA VURAL DURGUN 7.lik madalyası aldı. Sporcularımızı tebrik ederiz.
Haftasonu gerçekleştirilen Satranç Turnuvasında okulumuz 60 sporcusu müsabakaya katıldı. Müsabaka sonucu Sarp SAROL 8 Yaş kategorisinde 2., POYRAZ NEDİM KARAKOYUN 7. oldu.7-8 yaş kategorisinde yarışan tüm sporcularımız madalya kazandı. Tüm sporcularımızı tebrik ediyoruz. Hasan GÜNEŞ öğretmenimize emeklerinden dolayı teşekkür ederiz.
Anasınıfı B şubesi öğretmenimiz sonbahar meyvesi olan Nar etkinliği gerçekleştirdi.Öğrencilerimiz etkinlik sonunda sağlıklı beslenmeye dikkat çekerek narlarını yediler.
Okulıumuz 2/B sınıfı öğretmeni Tacettin KAROL öğrenci ve veli işbirliği ile kitap okuma etkinliği başlattı. Öğrencilere verilen günün kitabının evde anne veya babasıyla okuması sağlanarak belirlenen günde öğrenci velisi ile okula gelerek okunan kitabın velisi tarafından diğer öğrencilere anlatılarak okuduğunu anlama ve kitap okuma alışkanlığını kazandırmayı hedeflemektedir.
Okulumuz öğretmeni Mine SERHAT ve öğrencileri 100 GÜNE 100 KİTAP (3.YIL) e Twinning projesine katıldılar.Proje kapsamında belirlenen hikaye kitapları öğretmen tarafından her çocuğa her gün 1 kitap olarak evlere gönderilecek. Ailesi tarafından hikaye çocuğa okunacak. Ertesi gün kitap çocuk tarafından okula getirilecek. Ve öğretmen tarafından yeni hikaye kitabı verilecek. Böylece öğrenci hem kaliteli 100 hikaye kitabı ile tanıştırılmış olacak hem de ailesi ile kaliteli zaman geçirmiş olacak.Öğrencilere küçük yaştan itibaren kitap sevgisi ve okuma alışkanlığı kazandırılmış olacak.