T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
MUĞLA / ORTACA - Atatürk İlkokulu

Haberler

Nis

2 Nisan, tüm dünyada otizm konusunda farkındalık yaratarak otizmden kaynaklanan sorunlara çözümler yaratmak amacıyla, 2008 yılında Birleşmiş Milletler tarafından "Dünya Otizm Farkındalık Günü" olarak ilan edildi. Her yıl, "Otizm Farkındalık Ayı" olan Nisan ayı boyunca dünya genelinde otizmin sorunlarını ve çözümleri konuşuluyor, araştırmaların teşvik edilmesi ve erken teşhisle tedavinin yaygınlaştırılması hedefleniyor.

Mrt

Her zaman gönlümüzde yaşayacak aziz şehitlerimiz ve gazilerimizin kahramanlıklarla dolu hatıraları, Büyük Önder Mustafa Kemal Atatürk'ün bizlere inanarak emanet ettiği Cumhuriyetimizin yaşatılmasının en büyük teminatı olacaktır.  Zaferimiz kutlu olsun aziz şehitlerimizi minnetle anıyoruz..

Mrt

Bakanlığımız ile Türk Standartları Enstitüsü (TSE) arasında, 27 Temmuz 2020 tarihinde imzalanan "Eğitim Kurumlarında Hijyen Şartlarının Geliştirilmesi ve Enfeksiyonu Önleme İş Birliği Protokolü" kapsamında, hijyen şartlarının geliştirilmesi, enfeksiyon önleme ve kontrol süreçlerinin tutarlı, geçerli, güvenilir, tarafsız bir anlayışla sürdürülmesi amacıyla "Okulum Temiz" belgelendirme programı yürürlüğe alınmıştır.

Başvuru öncesi okullarımız tarafından "Eğitim Kurumlarında Hijyen Şartlarının Geliştirilmesi ve Enfeksiyonu Önleme Kontrol Kılavuzu" içerisinde belirtilen tüm faaliyetlerin, eylem  planlarının, talimatların, eğitimlerin vb. işlemlerin tam olarak yerine getirilmesi, soru listesinde belirtilen şartların tamamlanmış olması gerekmektedir.

Başvuru sonrasında, Bakanlığımız ve TSE işbirliğinde oluşturulan eğitim programları ile yetkilendirilen Tetkik Görevlileri tarafından bu okullar yerinde denetlenip kontrol ve belgelendirmesi yapılacaktır.

 

Bu süreçte okullarımızda yapılması gerekli işlemler;

 

-         Risk Değerlendirme Raporu (Pandemi süreci dahil edilecek)

Aşağıdaki örnekler kullanılarak MEBBİS İSG Modülü, Kurum Risk Değerlendirme ekranından kurumunuza uygun girişler yapılır. Bu girişler aynı zamanda Eylem Planında bulunması gereken adımların neler olacağını da belirlemektedir. Eylem Planı temel olarak belirlenen risklerin giderilme yollarının anlatıldığı bir plan olacaktır.

Risk girişlerinde "Kontrol Edilen Birim" bölümünden Kazalar/Hastalıklar seçilmelidir. (Harf sırası ile K harfine ilerleyin, K bitti diye umudunuz kırılmasın. Kütüphaneden 5 birim sonra ulaşacaksınız.). "Tehlike" bölümünden Pandemi seçilebilir. "Tehlike unsurları" olarak pandemiye dair sorun yaratacağını düşündüğünüz her bir birim, yer, ortam vs. ( servis, okul bahçesi, koridorlar, sınıflar, personel, öğrenciler, veliler, tedarikçiler vs.) tekrarlanarak risk girişi yapılır. 

-         Enfeksiyon Önleme ve Kontrol Eylem Planı

Risk Değerlendirmelerinde çıkan sorunların nasıl giderileceğinin adım olarak tarif edildiği, ortaya çıkan işlemlerim nasıl gerçekleştirileceğine dair oluştururlan talimatlar ve tanımların belirtildiği bir belgedir.

-         Temizlik ve Dezenfeksiyon Planları/Talimatları/Eğitimleri

Eylem planında oluşan işlemlerin nasıl, kimler tarafından, ne şekilde, hangi zaman aralığıında vb. soruların cevaplandığı formlardır. Bu oluşturulan planlama ile ilgili personel, diğer çalışanlar, öğrenciler, veliler, tedarikçiler vb. için talimatlar oluşturulur. Bu talimatlar ilgililere tebliğ edilir. Bununla ilgili oluşacak ve ilgililere verilmeesi gereken eğitimler kişilere kurum tarafından verilir/verdirilir ve bu belgeler ve eğitimler vs. kayıt altına alınır.

-         Standart Enfeksiyon Kontrol Önlemlerine (SEKÖ) Ait kayıtlar

Herhangi bir zamanda (pandemi süreci hariç tutulduğunda da) okul/kurumda enfeksiyon koruma önlemi olarak neler yapılmaktadır? Bu sorunun cevabının oluşturulduğu belgedir. İş ve işlemler, görevliler, zamanlamalar vb. bilgiler ayrıntılı olarak belirtillir. Bununla ilgili doğrıulanması gerekensorular "soru listesinde" bulunmaktadır.

-         Bulaş Bazlı Önlemlere (BBÖ) Ait kayıtlar

Bulaş olması veya semptomaik biriyle karşılaşıldığında ( personel, öğrenci, veli, tedarikçi vs.) ne yapmalıyım? Hangi sırada yapmayalım? Ne önlemler almalıyım? Nasıl tahliye veya sevk yapmalıyım? Kiminle irtibat kurmalıyım? Sevk sonrası kontamine ortamı nasıl dezenfekte etmeliyim? Bu ve benzeri soruların (bulaş durumunda veya şüphesi durumunda) cevaplandığı belgedir.

Önemli; Bu belge için örneklerde verildiği gibi -meli,  -malı gibi iafdeler değil yapılacak işlemlerin nasıl yapılacağı açıkça tanımlanmalıdır.

-         Hijyen Şartlarının Geliştirilmesi, Enfeksiyon Önleme ve Kontrol Kılavuzu Öz Değerlendirme Soru Listesinin Doğrulaması

(Gerekli faaliyetler ve hazırlanması gereken tüm kayıtlar ve işlemler Öz değerlendirme soru listesi üzerinden yerine getirilip getirilmediği incelenip doğrulanmalıdır.)

-         Okullar tarafından uygulamaya konulan tüm hazırlık ve uygulama faaliyetleri kayıt altına alınmalı, kurum tarafından bir öz değerlendirme yapılmalıdır. (Okul tarafından tüm işlemlerin yürütümü izlenmeli, uygulamaların yerine getirildiği kontrol edilmeli, kayıtlar izlenmeli tamamlandığı ve sistemin işlediği görülmelidir.) 

-         Öz değerlendirmeyi takiben başvuru yapılmalı bu süreçte işleyiş izlenmeli ve eksiklikler giderilmelidir.

Mrt

Tüm çocuklarımız okul bahçesinde aynı heyecanı yaşasın, çocuklarımızın gözündeki heyecan devam etsin diye salgın tedbirlerine sıkı tutunalım. 

Muğla'yı hep birlikte maviye boyayalım. ️

#BirlikteBasaracağız

Mrt

Salgınla mücadelede ''Dinamik Denetim Süreci'' kapsamında İlçe Şube Müdürümüz Ersal Ersin AVCI VE İş Sağlığı ve Güvenliği Uzmanımız İbrahim GÖZLÜKAYA tarafından okulumuz denetimi gerçekleştirildi.

Kas

Birleşmiş Milletler tarafından engellilerin toplumsal yaşama tam ve diğer bireylerle eşit katılım sağlanmalarına ilişkin çalışmalar yürütülmüştür. Bu kapsamda engellilerin sorunlarına dikkat çekmek ve onları daha iyi anlayabilmek için 3 Aralık, 'Uluslararası Engelliler Günü' olarak ilan edilmiştir. Ülkemizde de çeşitli etkinlikler düzenlenerek eğitim, sağlık, çalışma hayatı gibi alanlarda fırsat eşitliği sağlanması ve farklılıklara saygı gösterilmesi, mekânsal erişim yanında teknoloji ve bilgiye erişimin bu bireyler için ne kadar önemli olduğuna dikkat çekilerek toplumsal farkındalık oluşturulması amaçlanmıştır.

Unutmayalım ki engellilik birey ve ailesi için zorlu yaşam koşullarını beraberinde getirmekte ve onların yaşadığı sorunlarla baş etmeleri sürecinde bizlere görevler düşmektedir. Bu nedenle her alanda onların yaşamlarını kolaylaştırmak, yılın her günü onları anlamak için her gün birlikte çalışalım.

Hoşgörü, sevgi ve saygıyla daha güçlü bir ülkede hep birlikte yaşamı kucaklayalım.

Mrt

Okullarda Orman Programı okul öncesi, ilk ve ortaokullarda uygulanan, amacı orman eko-sistemi ile ilgili bilginin ormanın içinde, ormanlara inceleme gezileri düzenleyerek arttırılması ve deneyimlerin uluslararası düzeyde paylaşılması olan bir çevre eğitim programıdır.  Bugün 700.000 öğrenciyle, 28 ülkenin FEE'ye bağlı olarak yürütmekte olduğu bu Program'a ülkemiz TÜRÇEV'in programlarından biri olarak 2004 yılında katılmıştır. 2018-2019 Eğitim Öğretim yılında 253 Okulda çalışmalarını sürdürmektedir

Şbt

ETKİNLİK HAKKINDA

Değerli Araştırmacı,

M Temel Kanunu'nda belirtildiği gibi ".......ahlak ve millî kültürün bozulup yozlaşmadan kendimize has şekli ile evrensel kültür içinde korunup geliştirilmesi ve öğretilmesi" işi, millî eğitimin temel ilkelerinden biridir. Bu nedenle eğitimde başarının ölçüsü olarak sadece sınav sonuçları alınamaz. Yapılan bu türden değerlendirmelerin sonucu olarak toplumun geldiği nokta ortadadır. Bu nedenle eğitim sistemi insanı ontolojik ve epistemolojik açıdan yeniden ele alarak, millî ve manevi değerlerimize uygun bir ahlak anlayışı ile taçlandırmalıdır. Mevcut eğitim anlayışı çift kanatlı eğitim paradigmamızın çoğunlukla tek kanadı ile ilgili araç, gereç ve bilgiler sağlamaktadır. Düşünce, duygu ve eylemi insanda birleştirmeyen, kuram ve uygulamayı uzlaştırmayan bu tek kanatlı uçma hevesi en önemli sorunlarımızdan biridir.

Yeni bir bakış açısı ile Talim ve Terbiyemizin temel hedefi; daha güçlü bir Türkiye için ahlak telakkisine dayalı, insanı merkeze alan bir varlık ve bilgi anlayışına hayat vermek olmalıdır.

İşte bu amaçla düzenlediğimiz Eğitim ve Ahlak Kongresi'nde okul odaklı, okulun bileşenlerinden hareketle yönetici, öğretmen, veli ve öğrenci ahlakının sorgulandığı, bir bütün olarak insanı onurlandıran;  Mehttp://egitimahlakkongresi.meb.gov.tr/# tninin Sisteme Yükleneceği Son Tarih: 03 Mayıs 2020

Ara

Okulumuzda Ortaca Halk Eğitim Merkezi destekli jimnastik kursu açıldı. Öğrenci ve velilerimiz tarafından büyük ilgi gören kurslarımızda emeği geçen Halk Eğitim Merkezi Müdürlüğüne ve Ortaca Gençlik ve Spor Müdürü Murat SÖZGEN'e teşekkür ederiz.

Kas

Köyceğiz Cumhuriyet ve Atatürk Satranç Turnuvası C kategorisinde mücadele eden  SARP SAROL 3.lük Kupası, Poyraz Nedim KARAKOYUN 4.lük Kupası,KAYRA VURAL DURGUN 7.lik madalyası aldı. Sporcularımızı tebrik ederiz.

Kas

Okul Aile Birliği toplantımızı 06/11/2019 tarihinde gerçekleştirdik.

Kas

Haftasonu gerçekleştirilen Satranç Turnuvasında okulumuz 60 sporcusu müsabakaya katıldı. Müsabaka sonucu Sarp SAROL 8 Yaş kategorisinde 2., POYRAZ NEDİM KARAKOYUN 7. oldu.7-8 yaş kategorisinde yarışan tüm sporcularımız madalya kazandı. Tüm sporcularımızı tebrik ediyoruz. Hasan GÜNEŞ öğretmenimize emeklerinden dolayı teşekkür ederiz.

Kas

Anasınıfı B şubesi öğretmenimiz sonbahar meyvesi olan Nar etkinliği gerçekleştirdi.Öğrencilerimiz etkinlik sonunda sağlıklı beslenmeye dikkat çekerek narlarını yediler.

Ekm

Okulıumuz 2/B sınıfı öğretmeni Tacettin KAROL öğrenci ve veli işbirliği ile kitap okuma etkinliği başlattı. Öğrencilere verilen günün kitabının  evde anne veya babasıyla okuması sağlanarak belirlenen günde öğrenci velisi ile okula gelerek okunan kitabın velisi tarafından diğer öğrencilere anlatılarak okuduğunu anlama ve kitap okuma alışkanlığını kazandırmayı hedeflemektedir. 

Eyl

Okulumuz öğretmeni Mine SERHAT ve öğrencileri 100 GÜNE 100 KİTAP (3.YIL) e Twinning projesine katıldılar.Proje kapsamında belirlenen hikaye kitapları öğretmen tarafından her çocuğa her gün 1 kitap olarak evlere gönderilecek. Ailesi tarafından hikaye çocuğa okunacak. Ertesi gün kitap çocuk tarafından okula getirilecek. Ve öğretmen tarafından yeni hikaye kitabı verilecek. Böylece öğrenci hem kaliteli 100 hikaye kitabı ile tanıştırılmış olacak hem de ailesi ile kaliteli zaman geçirmiş olacak.Öğrencilere küçük yaştan itibaren kitap sevgisi ve okuma alışkanlığı kazandırılmış olacak.